سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راه تحول دیجیتال و عملکرد جهادی

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راه تحول دیجیتال و عملکرد جهادی آی وکیل: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از عملکرد جهادی و مسیر تحول دیجیتال در سال 1404 توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آگاهی داد.


به گزارش آی وکیل به نقل از مهر، یکصد و شصت وششمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی بامداد سه شنبه، ۲۸ اسفند اجرا شد. در این نشست، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تقدیر از معاونت ها و کوشش های انجام شده در راه تحول ثبتی، اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ سالی سرشار از کوشش برای پیشرفت خدمات ثبت اسناد و املاک، گسترش زیرساخت های الکترونیکی و ارائه خدمات هوشمند به مردم بود. تحول دیجیتال؛ اولویت نخست سازمان ثبت اسناد بابایی با اشاره به نقش پیشرو سازمان در تحقق ایران دیجیتال، تاکید کرد: ثبت اسناد امروز در راه گذار به یک سازمان بطورکامل دیجیتال قرار دارد و باید از همه ظرفیتهای قانونی برای پیشرفت کیفیت خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری استفاده نمائیم. وی اضافه کرد: امسال در تمام استانها یک واحد هوشمند و الکترونیک ثبتی افتتاح شد و انشااله در سال آینده این روند ادامه و تعداد واحدهای ثبتی تمام الکترونیک افزایش خواهد یافت. توجه به نقش مدیران و کارکنان در تحقق اهداف کلان سازمان رییس سازمان ثبت اسناد قوه قضائیه با اشاره به نقش کلیدی مدیران استانی و کارکنان صف، بیان کرد: مدیران باید با روحیه جهادی، در بین مردم حضور یابند و دغدغه های ثبتی را از نزدیک بررسی و حل کنند. نظارت ها باید با نگاهی اصلاح گرایانه همراه باشد و آموزش مستمر بازرسان در دستور کار قرار گیرد. وی همین طور بر ضرورت گزارش دهی مستمر فاکتورهای عملکردی استانها تاکید کرد و اصرار کرد ارزیابی ماهانه کمّی و کیفی عملکرد در عرصه اسناد و املاک صورت گیرد. پیشرفت های حوزه املاک، اسناد و فناوری های ثبتی در آغاز این جلسه، کشاورز، معاون امور املاک و کاداستر سازمان، از تثبیت بالاتر از ۱۱ میلیون و ۳۲۷ هزار هکتار از اراضی کشور آگاهی داد و اظهار داشت: استانهای گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران و زنجان را از نظر بیشترین میزان حدنگاری معرفی نمود. سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان نیز اعلام نمود که ۲۵۲ هزار پرونده اجرائی تشکیل و ۲۴۸ هزار پرونده مختومه شده است. وی از اجرای رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی، قدردانی از سردفتران برتر، و ثبت بالاتر از ۸۰۰ هزار شرکت امسال باوجود مشکلات اقتصادی آگاهی داد و اشاره کرد که سال آینده تمامی امور اسناد بصورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت. در ادامه، طاهریان، معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیکی ثبتی، از بروزرسانی پایگاه های داده، مقاوم سازی سامانه ها و اجرای ۸ ابر پروژه نرم افزاری آگاهی داد. وی توسعه سامانه های مواد ۲ و ۱۰ قانون الزام را از مهم ترین اقدامات این معاونت برشمرد و هدف گذاری تکمیل آنرا تا پایان فروردین ۱۴۰۴ اعلام نمود. معرفی مدیر جدید دفتر برنامه، بودجه و آمار در آخر این جلسه، یزدان خسروی به عنوان مدیر جدید دفتر برنامه، بودجه و آمار معرفی گردید و بر ضرورت همکاری بین بخشی، تسریع در رفع موانع ثبتی و تحقق کامل اهداف الکترونیکی سازی سازمان در سال آینده تاکید شد.


منبع:

1403/12/30
19:03:57
0.0 / 5
38
تگهای خبر: اسناد رسمی , پرونده , خدمات , سازمان
این مطلب آی وکیل را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
جدیدترین ها



ivakil آی وکیل

سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.
آی وکیل: حقوق خود را بشناسید، از آن دفاع کنید، و با اطمینان خاطر زندگی کنید. ما راهنمای شما در این مسیر هستیم.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

وکلا

وکیل
وکالت قانونی

وکالت

مدافع

آگهی قانونی وکیل

وکیل دادگستری