القاصی:

رای قسمت دوم پرونده کینگ مانی در مرحله انشا است

رای قسمت دوم پرونده کینگ مانی در مرحله انشا است به گزارش آی وکیل، رییس کل دادگستری استان تهران با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه اظهار داشت: رای قسمت دوم پرونده کینگ مانی در مرحله انشا است.


به گزارش آی وکیل به نقل از مهر، امروز ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۳، علی القاصی رئیس کل دادگستری در رأس یک هیئت قضایی ضمن حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعان به این مرکز که مطالبات و درخواست های حقوقی و قضایی آنها در رابطه با مجموعه قضایی استان تهران بود، دیدار نمود. رئیس کل دادگستری استان تهران و هیئت قضایی همراه در جریان حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن استماع مطالبات و درخواست های حقوقی و قضایی مراجعان، دستورات قانونی لازم را در جهت تسهیل و تسریع فرایندهای قضایی صادر و در بعضی موارد هم با مسؤلان قضایی مربوطه تماس حاصل کرد و آخرین وضعیت پرونده های قضایی را مورد پیگیری و بررسی قرار داد. دستور رئیس کل دادگستری استان تهران در مورد ۲ پرونده کثیرالشاکی در رابطه با تعاونی های مسکن در جریان حضور رئیس کل دادگستری استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، شکات دو پرونده کثیرالشاکی در رابطه با تعاونی های مسکن مسائل و مشکلات موجود در پرونده های خویش را مطرح و تقاضای تسریع در روند رسیدگی را مطرح نمودند. رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن بررسی و استماع دقیق مطالبات شکات این دو پرونده، ارشادات قضایی لازم را به عمل آورده و در عین حال در واکنش به درخواست تعدادی از شکات یکی از پرونده های کثیرالشاکی در رابطه با تعاونی مسکن با سرپرست دادگاه های تجدید نظر استان تهران تماس حاصل کرد و مقرر شد تا پرونده های در رابطه با این تعاونی در یک شعبه تجمیع و به نحو متمرکز مورد رسیدگی قرار گیرد تا ضمن پیشگیری از عوارض احتمالی، در فرآیند رسیدگی به این پرونده تسریع صورت گیرد. تقویت ارتباط با متن مردم در دستگاه قضا به نحو خیلی خوب در دستور کار قرار گرفته است القاصی در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن قدردانی از اهتمام مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در جهت رسیدگی به امور مراجعان و ساماندهی ملاقات های مردمی مسؤلان و مدیران قضایی اظهار نمود: خوشبختانه امروز مسئله تقویت ارتباط با متن مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آنها در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا به نحو خیلی خوب و شایسته ای در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون مراجعان برای دسترسی به مقامات و مسؤلان عالی عدلیه با مانعی مواجه نمی باشند که بدون شک این امر مرهون تلاشهای مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه است. مزیت های ناشی از تقویت ارتباط با متن مردم در عدلیه رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به مزیت های ناشی از تقویت ارتباط با متن مردم در عدلیه تصریح کرد: ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم، استماع و پیگیری مسائل و مشکلات آنها در فرایندهای قضایی و تعیین تکلیف پرونده ها بسیار مؤثر و حائز اهمیت می باشد و در خیلی از موارد سبب رفع اطاله در فرآیند رسیدگی های قضایی می شود. ایجاد معاونت ارتباطات مردمی و حفظ حقوق شهروندی در ساختار دادگستری کل استان تهران ایشان در ادامه دغدغه و رویکرد ریاست قوه قضاییه نسبت به مقوله تقویت ارتباط مسؤلان قضایی با متن جامعه را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: دادگستری کل استان تهران هم به تاسی از ریاست دستگاه قضا، این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده و بدین منظور معاونت ارتباطات مردمی و حفظ حقوق شهروندی در ساختار دادگستری کل استان تهران بوجود آمد که مسبوق به سابقه نبوده است. القاصی ضمن اشاره به نحوه عملکرد معاونت ارتباطات مردمی و حفظ حقوق شهروندی در دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: هم اکنون یکی از معاونان قضایی و چند تن از قضات با تجربه برای رسیدگی به درخواست ها و امورات مراجعان در این بخش اختصاص پیدا کرده و هر رجوع کننده ای که در ارتباط با پرونده خود در مجموعه قضایی استان تهران درخواست قانونی داشته باشد، درخواست او اخذ، ثبت، بررسی و پیگیری خواهد شد. رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه بیان نمود: در بدو امر، بخشی از پاسخگویی به درخواست های مراجعان توسط کارشناسان معاونت ارتباطات مردمی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران صورت می گیرد و ارشادات لازم به عمل می آید و در صورت ضرورت هم با حوزه های قضایی مربوطه مکاتبه خواهد شد. وی ادامه داد: بخش عمده ای از درخواست های مراجعان توسط مسؤلان قضایی دادگستری کل استان تهران در ایام سه شنبه و در ملاقات چهره به چهره مطرح و بررسی می شود که بر این اساس، مطالبات و درخواست های مراجعان به شکل دقیق بررسی و دستورات لازم فراخور هر یک از درخواست های مطرح شده، صادر می شود. پیگیری نتایج حاصل از دستورات صادر شده در جریان ملاقات های مردمی القاصی از پیگیری نتایج حاصل از دستورات صادر شده در جریان ملاقات های مردمی مسؤلان قضایی دادگستری کل استان تهران اطلاع داد و اظهار داشت: دستورات صادر شده از جانب مسؤلان قضایی دادگستری کل استان تهران در جریان ملاقات های مردمی در دبیرخانه معاونت ارتباطات مردمی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان تهران ثبت و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت که نتایج آن هم به شخص رجوع کننده اطلاع داده می شود. توسعه ملاقات های چهره به چهره مسؤلان قضایی با مراجعان و مردم در مساجد و اجتماعات مردمی رئیس کل دادگستری استان تهران در قسمت دیگری از سخنان خود از توسعه ملاقات های چهره به چهره مسؤلان قضایی با مراجعان و مردم در مساجد و اجتماعات مردمی اطلاع داد و بیان نمود: هم اکنون با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته، مسؤلان قضایی دادگستری کل استان تهران حداقل یکبار در ماه در مساجد شهر تهران و یا نمازهای جمعه حضور یافته و ضمن اقامه نماز جماعت و برگزاری میز خدمت، پاسخگوی سوالات و مشکلات حقوقی مراجعان می شوند. ایشان در ادامه اذعان کرد: کلیه واحدهای قضایی در سرتاسر استان تهران هم موظف شده اند که در هفته حداقل یک روز را به امر ملاقات های مردمی اختصاص دهند و مدیران واحدهای قضایی، رؤسای دادگستری ها و حوزه های قضایی و دادستان ها به شکل چهره به چهره و بدون واسطه مسائل و موضوعات حقوقی و قضایی مراجعان را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند. تشریح میزان ملاقات های مردمی در دادگستری کل استان تهران القاصی ضمن تشریح میزان ملاقات های مردمی از آذرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون، از توسعه ملاقات های مردمی در سنوات اخیر اطلاع داد و اظهار داشت: گزارشات واصله حاکی از اینست که ملاقات های مردمی در هر سال نسبت به سال قبل افزایش چشم گیری پیدا کرده است، به صورتی که از آغاز آذرماه ۱۴۰۰ تا آخر سال ۱۴۰۰ تعداد شش هزار و ۸۰۰ نفر ملاقات چهره به چهره، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر ملاقات چهره به چهره و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۸ هزار و ۳۷۹ نفر ملاقات چهره به چهره انجام شده است. رئیس کل دادگستری استان تهران میزان ملاقات های مردمی از آغاز سالجاری تا شهریورماه را تعداد ۸۶ هزار و ۱۵۷ نفر ذکر کرد و اظهار داشت: تعداد ملاقات های مردمی صورت گرفته در ۱۲ مسجد از مساجد شهر تهران از تیرماه سال ۱۴۰۲ تابحال هم ۱۳۰۰ نفر بوده است. پیگیری درخواست های ۴۷۴ هزار و ۶۸۶ نفر از مراجعان در جریان ملاقات چهره به چهره با مسؤلان قضایی دادگستری کل استان تهران وی تعداد ملاقات های مردمی صورت گرفته در حوزه های قضایی از تیرماه سال ۱۴۰۲ تابحال را ۱۵۶ هزار و ۷۷۸ نفر عنوان نمود و اظهار داشت: حسب گزارشات واصله، از تیرماه سال قبل تابحال شخص رئیس کل دادگستری درخواست های حقوقی و قضایی ۷۳ هزار و ۶۰ نفر از مراجعان را مورد بررسی قرار داده است و جمعاً از آذرماه سال ۱۴۰۰ تابحال تعداد ۴۷۴ هزار و ۶۸۶ نفر ملاقات چهره به چهره توسط مسؤلان قضایی دادگستری کل استان تهران صورت گرفته است. رشد صعودی ملاقات های مردمی در دادگستری کل استان تهران در ۳ سال اخیر القاصی از رشد ۷۰ درصدی ملاقات های مردمی مسؤلان قضایی دادگستری کل استان تهران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و رشد ۷۸ درصدی آن در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ اطلاع داد و اظهار داشت: گزارشات دریافتی حاکی از اینست که میزان ملاقات های مردمی در شش ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است. تقویت بُرد نظارتی مدیران در نتیجه تقویت ارتباط با متن مردم رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به اهتمام مجموعه قضایی استان تهران نسبت به مقوله «تقویت ارتباط با متن مردم» اظهار داشت: تقویت ارتباط با مردم هم در جلب رضایت مراجعان و هم در تقویت بُرد نظارتی مدیران مؤثر است و سبب خواهد شد که ارزیابی صحیح و مقرون به واقعی از کارکرد بخش های مختلف صورت گیرد. اعزام هیئت بازرسی به منظور بررسی گزارشات واصله در ملاقات های مردمی وی در همین رابطه اظهار نمود: بعضاً در ملاقات های مردمی گزارشات مشابهی در مورد کاستی و یا احیاناً ضعف در یک واحد قضایی و شعبه دریافت می شود که صحت سنجی این موارد نیازمند بررسی های دقیق تری است که بدین منظور، فورا هیئت بازرسی به منظور بررسی گزارشات واصله به آن واحد قضایی و یا شعبه اعزام خواهد شد و به صورت میدانی مبحث را مورد بررسی قرار می دهد تا در صورت احصاء آسیب، کاستی و ضعف نسبت به حل آن به فوریت اقدام گردد؛ بنابراین بدون شک توسعه ملاقات های مردمی در تقویت اعمال نظارت های قضایی و رفتاری یاری دهنده مدیران است. القاصی در ادامه ضمن اشاره به پرونده هایی که در جریان حضور امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در مورد درخواست های مراجعان در رابطه با پرونده های کثیرالشاکی در حوزه تعاونی های مسکن دستوراتی در جهت رفع موانع و تسریع در امر رسیدگی به این پرونده ها صادر شد و بعضاً با مسؤلان قضایی مربوطه تماس حاصل شد و آخرین وضعیت پرونده استخراج شد. آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی معروف به «کینگ مانی» رئیس کل دادگستری استان تهران همینطور در مورد مطالبات شکات پرونده کثیرالشاکی معروف به «کینگ مانی» هم اظهار نمود: پرونده مذکور قریب به پنج هزار نفر شاکی دارد که پیشتر در مورد دو هزار نفر از شکات رای صادر شد و امروز آخرین وضعیت این پرونده از دادگاه مربوطه استعلام و مشخص شد که در مورد دو هزار نفر دیگر از شکات هم پرونده در مرحله انشا رای قرار دهد و در آینده ای نزدیک رای صادر خواهد شد. او در آخر بیان نمود: در مورد مابقی شکات هم پرونده در فرآیند رسیدگی قرار دارد و با عنایت به اعتراضی که نسبت به نظریه کارشناسی صورت گرفت، جهت حصول اطمینان مبحث به هیئت کارشناسی ارجاع شده و مقرر شد که هیئت کارشناسی به صورت ویژه و خارج از نوبت کار را دنبال کند تا هر چه سریع تر نظریه کارشناسی دریافت و در مورد مابقی شکات هم حکمی متقن و عادلانه صادر شد.


منبع:

1403/07/27
13:47:15
0.0 / 5
4
تگهای خبر: پرونده , جامعه , حقوق , دادستان
این مطلب آی وکیل را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سایت مرجع رسمی وکالت آی-وکیل : حقوق مالکیت محفوظ است.

وکیل

وکالت

وکیل پایه یک

دادگستری

موکل

جستجوی وکیل مجرب

وکیل

محکمه

آگهی قانونی وکیل

وکالت

وکالت

دادگستری

وکیل ماهر

خانواده